dimanche 19 août 2007

Rap The Casbah (hip-hop from Morroco)


J'ai fait jouer plusieurs de leurs morceaux lors des dernières émissions. C'est d'ailleurs le mix de Gnawa Music et de hip-hop de Fnaïre qui nous a vraiment conquis à Masala. Je me rapelle de ma première rencontre avec ce groupe lors de l'écoute du remix de Cheb I Sabbah sur le dernier album remix de La Kahena. Le flow de Fnaïre sur la deuxième piste de La Ghriba me renversa.
Puis je suis tombé sur le DVD du film I Love Hip-Hop in Morroco des réalisateurs Jennifer Needleman et Joshua Asen. Le film en tant que tel ne m'a pas réellement convaincu, en fait c'est surtout la musique de H-Kayne et Fnaïre qui fut le clou de la projection. Un petit tour sur leur myspace m'apprend qu'ils ont un nouvel album, "Yed El Henna", sorti depuis le 15 juillet. En voici 2 extraits et un petit teaser sur youtube.
-
I played several of their tracks in the last few radio shows and Fnaïre have really convinced us at Masala with their mix of Gnawa Music and hip-hop. I recall my first encounter with this band while listening to the last remix album of La Kahena by Cheb I Sabbah. The second track on La Ghriba stroked me by a solid flow due to Fnaïre.

Cheb I Sabbah - Les Filles de Marrakech

Later this year, I came accross the DVD I Love Hip-Hop in Morroco by directors Jennifer Needleman and Joshua Asen. I wasn't really convinced by the movie, but H-Kayne's and Fnaïre's music were really the highlight of the screening. Next thing I know is I'm going to their myspace to find out that they have an album coming out on July 15th. Here's 2 tracks from the said album called "Yed El Henna" and a youtube teaser:


Fnaire - Sah Raoui Feat Salah Edin (myspace rip)

Fnaire - Yed El Hanna



I might wanna add that alongside H-Kayne, Fnaïre is one of the biggest hip-hop band in Morroco. A suivre comme on dit...

Fnaïre's website

Aucun commentaire: